يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۱۲۷
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست یکی از استان‌ها از رئیس جمهور برای اتصال به دریا گفت: استان بوشهر زمینی برای اتصال دیگر استان‌ها به دریا ندارد و این آرزو در این استان تعبیر نخواهد شد.

 به گزارش فکرشهر از ایسنا، ابراهیم رضایی در خصوص دیدار نمایندگان استان‌های بوشهر، فارس و گهگیلویه و بویر احمد و استانداران این سه استان با رئیس جمهور  اعلام کرد: نکته دقیق وامیدوارکننده‌ای که‌ایشان اشاره کردند توسعه نامتوازن مناطق مختلف کشور بود که برخی در گذشته بخاطر قدرت چانه‌زنی در مرکز موفق به انتقال همه امکانات به شهر یا شهرستان‌های خود شده‌اند و دیگران بی‌بهره مانده‌اند.

وی اضافه کرد: اجرای مصوبه‌های سفر و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ استان در حوزه آب از جمله سدهای دالکی و خائیز و نیز پروژه‌های آبشیرین‌کن دشتستان و طرح‌های آبخیزداری از خواسته‌های این نشست بود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوم ابلاغ و اجرای دو قول مهم رئیس‌جمهور در سفر اخیر درباره اجرای پروژه‌ جاده نمازگاه_ارم_بوشکان و سد دهرود واجرای پروژه‌های احداث سدهای عنبری و تنگ‌خون مورد تأکید قرار گرفت.

رضایی عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در استان بوشهر و شهرستان دشتستان، رسیدگی ویژه به مناطق محروم ارم و بوشکان، اتمام پروژه مهم و حیاتی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و رفع کمبودهای درمانی دشتستان از دیگر درخواست‌های مطرح شده در حضور رئیس جمهور بود.

وی خاطر نشان کرد:  خدمت آقای رئیس‌جمهور عرض کردم که استان بوشهر علیرغم دارا بودن انبوهی از ظرفیت‌ها اما به‌واسطه اینکه مردمان نجیبی دارد و نیز فقط چهار نماینده در مجلس دارد، در مقاطع مختلف نتوانسته به درستی از حق خود دفاع کند و در بسیاری اوقات از جمله در برنامه ششم توسعه حق مردم ضایع شده است.  

نماینده مردم دشتستان ادامه داد: از رئیس جمهور درخواست کردم که در این مسأله کمک کند و جلوی این روند را بگیرند. رئیس جمهور نیز ضمن تأکید بر اجرای مصوبات سفر بر بومی گزینی و انجام مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تأکید کرد.  

رضایی با اشاره به اینکه استان بوشهر زمینی برای اتصال دیگر استان‌ها به دریا ندارد و این آرزوها در این استان تعبیر نخواهد شد تأکید کرد: درخواست یکی از استان‌ها از رئیس جمهور برای اتصال به دریا بود که با واکنش قاطع نمایندگان استان و استاندار بوشهر روبه‌رو شد.  

وی عنوان کرد: اهمیت یکپارچگی در نظام تصمیم‌گیری و قاطعیت در اجرا در قوه مجریه و بر لزوم عملگرایی در روابط خارجی و باز کردن درهای صادرات به‌ویژه صادرات به کشورهای همسایه در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده دشتستان روز جمعه به نقل از وی اظهار کرد: تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطوح مختلف دولت و توجه به سرفصل‌های هفت‌گانه بیانیه نیز مورد تأکید قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر